W Olsztynie toczą się prace związane m.in. z budową ulic łączących miasto powstającą trasą. Tyle, że to nie jedyne prace drogowe, jakie toczą się w mieście. Rozkopanych jest kilka newralgicznych punktów stolicy Warmii i Mazur i stąd bierze się irytacja kierowców i pytania „Jak długo to jeszcze potrwa?”.

Stolica Warmii i Mazur to tak naprawdę jeden wielki plac budowy. Najgorzej jest rano i po południu. Najbardziej odczuwają to kierowcy wjeżdżający do miasta od strony Mrągowa. Budowa obwodnicy Olsztyna wymusiła przebudowę ulicy Towarowej. Zamknięta jest ulica Budowlana, a kierowcy poruszają się objazdem po ulicy Cementowej. Tak ma być do końca roku. Sama ulica Towarowa będzie gotowa w grudniu przyszłego roku.

Prace prowadzone są nie tylko na dojazdach do obwodnicy. Rozkopana jest ulica Partyzantów, w tym sąsiedztwo Dworca Głównego, gdzie powstaje węzeł przesiadkowy. Nieprzejezdna jest ulica Pieniężnego wraz z mostem świętego Jakuba. Na ulicy Leonharda pracują drogowcy, podobnie na Żurawiej i Kresowej. Wszystko w tym samym czasie.

Miasto tłumaczy, że taki kalendarz prac został wprowadzony z dwóch powodów. Po pierwsze, późno ruszyły prace z przetargami ze względu na późno wprowadzone zmiany w prawie o zamówieniach publicznych. Poza tym, ratusz obligowany jest terminami, które narzucają unijne instytucje udzielające finansowego wsparcia.

Nie było możliwości, aby zrealizować te prace jedna po drugiej. Chcąc wykorzystać jak najwięcej unijnych pieniędzy, wkładając jak najmniej olsztyńskich, musieliśmy zrealizować te prace tak, jak to teraz wygląda — mówi Patryk Pulikowski, Urząd Miasta Olsztyna.

Takie tłumaczenie nie zadowala kierowców uwięzionych w korkach, chociażby na ulicy Leonharda. Kierowcy chcący ominąć ten odcinek, blokują ulicę Kołobrzeską, Towarową i Dworcową. Prace na 300-metrowym odcinku wewnętrznej obwodnicy Olsztyna, zgodnie z planem, mają zakończyć się w połowie grudnia.

Mamy cały projekt na przebudowę ulicy Leonharda i w zasadzie ulicy Wyszyńskiego od skrzyżowania z Pstrowskiego i Leonharda do skrzyżowania z Towarową. Oczywiście będziemy to robili etapami — mówi Paweł Pliszka, rzecznik Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

Wszystko zależy od możliwości finansowych. Na ten odcinek miasto dostało rządową dotację - ponad milion złotych. Jeśli dostanie w przyszłym roku wsparcie, remontować będzie kolejne fragmenty. Na razie kierowcy czekają na zakończenie rozpoczętych już inwestycji. Ulica Partyzantów, wraz z węzłem przy Dworcu Głównym, ma być gotowa w lipcu przyszłego roku.