Wizz Air od maja uruchamia połączenia z regionalnego portu lotniczego Olsztyn-Mazury w Szymanach do Dortmundu - poinformowali we wtorek, 13 lutego przedstawiciele linii lotniczej. Loty na tej trasie będą odbywać się dwa razy w tygodniu: w poniedziałek i piątek.

Zapowiedź uruchomienia nowego połączenia z lotniska w Szymanach ogłoszono na konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie. Zdaniem marszałka Gustawa Marka Brzezina, to istotna wiadomość dla mieszkańców województ warmińsko-mazurskiego, bo połączenia z Niemcami, zwłaszcza z Dortmundem, powtarzały się najczęściej w ankietach oczekiwań potencjalnych pasażerów regionalnego lotniska.

Brzezin podkreślił, że samorząd jest zadowolony z funkcjonowania portu lotniczego w Szymanach, który w ciągu dwóch lat istnienia obsłużył już ponad 160 tys. pasażerów.

Rzecznik prasowy linii Wizz Air Gabor Vasarhelyi poinformował, że nowe połączenie Szymany - Dortmund zostanie uruchomione od 14 maja. Loty będą odbywać się dwa razy w tygodniu: w poniedziałki i piątki: – Biorąc pod uwagę historyczne powiązania między tymi dwoma krajami i regionami, uważamy, że trasa będzie cieszyć się powodzeniem wśród naszych pasażerów – mówił.

W jego ocenie, takie połączenie wzmocni zarówno relacje biznesowe, jak i turystyczne między Warmią i Mazurami a Zagłębiem Ruhry. Zwrócił też uwagę, że loty w poniedziałki i piątki są dogodne w kontekście wyjazdów weekendowych.

Obecnie z Szyman są realizowane stałe połączenia rejsowe do Londynu: na lotniska Luton i Stansted. Od marca samoloty LOT mają latać do Lwowa. W okresie letnim odbywać się mają loty w formule czarter-mix, których operatorem będzie Small Planet, do Burgas w Bułgarii i Kolonii w Niemczech.

Prezes portu Olsztyn-Mazury Leszek Krawczyk powiedzia, że w minionym roku obsłużono w Szymanach 106 tys. pasażerów: – W tym roku spodziewamy się około 150 tys. pasażerów – dodał.

Regionalny port w Szymanach działa od stycznia 2016 roku. Jedynym udziałowcem spółki zarządzającej lotniskiem jest samorząd województwa. Rozbudowa dawnego powojskowego lotniska kosztowała około 200 mln złotych i była współfinansowana ze środków UE. Wybudowano wówczas terminal, wydłużono do 2,5 km drogę startową i wzmocniono jej nośność, powstały też m.in. parkingi i trasa łącząca lotnisko z drogę wojewódzką nr 57.