11 sierpnia, tuż przed kolejnym wakacyjnym długim weekendem, kierowcy pojadą nowym odcinkiem ekspresowej „siódemki”. Chodzi o 10-kilometrową trasę między Ostródą a Rychnowem. To początek oddawania do użytku nowych dróg w okolicach Ostródy. Prace budowlane są tam na ukończeniu, ale Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie zwalnia tempa. W poniedziałek, 10 lipca, wiceminister Jerzy Szmit podpisał Program Inwestycji dla DK 53 między Szczytnem a Olszynami.

Ekspresowa „siódemka” w Ostródzie to od miesięcy wielki plac budowy. Wakacyjna droga nad morze to na razie droga przez mękę. Od 11 sierpnia ma być trochę łatwiej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to nowy odcinek ekspresowej „siódemki” - z Rychnowa do Ostródy - zostanie oddany kierowcom do użytku 11 sierpnia. To najnowsze ustalenia drogowców i wykonawców trasy. Jednoczenie zlikwidowane będzie rondo, co sprawi, że kierowcy nie utkną w korku.

Z punktu widzenia Warmii i Mazur, każdy nowy odcinek jest niezwykle ważny dla naszych mieszkańców, którzy mogą poruszać się po bezpiecznych drogach, ale także z punktu widzenia gospodarki naszego regionu — mówi Artur Chojecki, wojewoda warmińsko-mazurski.

Ostatni otwarty odcinek „siódemki” to trasa z Nidzicy do Napierek. Kierowcy mogą nim jeździć od 23 czerwca. W kolejce do otwarcia są: obwodnica Ostródy i „siódemka” z Rychnowa do Olsztynka. Te dwa odcinki ekspresowej „siódemki”, wykonawcy oddadzą po wakacjach.

To jednak nie koniec inwestycji drogowych w regionie. Wiceminister Jerzy Szmit podpisał dziś program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej numer 53 na odcinku Szczytno -Olszyny. Pięć i pół kilometra drogi ma kosztować 28 mln zł i zacznie powstawać w przyszłym roku.

Bardzo oczekujemy takiego wsparcia dla dróg powiatowych, a szczególnie gminnych. Wszystkie drogi są piękne, natomiast wyjątkowo źle się jeździ po drogach w miastach i małych miejscowościach — mówi Czesław Najmowicz, burmistrz Ostródy.

W Sejmie jest projekt ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych. Chodzi o finansowanie remontów tras gminnych i powiatowych. Fundusz ma być zasilany z dodatkowej opłaty - paliwowej - która ma wynieść 20 groszy za litr paliwa. W piątek, w Sejmie ma się odbyć debata na temat Funduszu.