Jedenaście ofert od zainteresowanych firm na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Pieńki - Płońsk złożono w olsztyńskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Kosztorys budowy drogi wynosi 471,5 mln złotych.

Najniższą cenę wykonania odcinka S7 - 288,8 mln złotych - zaproponowało konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A. z Madrytu, najwyższą - 359,4 mln zł - firma Budimex S.A.

GDDKiA przyjęła w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert: — Oprócz ceny, jednym z kryteriów jest termin wykonania. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium oceny ofert był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót — podał Karol Głębocki, rzecznik GDDKiA w Olsztynie.

Odcinek Pieńki - Płońsk to ostatni z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. Ostatnio otwarte zostały oferty na budowę trzech odcinków S7: Napierki - Mława, Mława - Strzegowo i Strzegowo - Pieńki.

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (wynoszący około 14 km), Mława - Strzegowo (około 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (około 22 km), Pieńki - Płońsk (około 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.

Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie przygotowanie - jeszcze przed przystąpieniem do prac budowlanych - projektów budowlanych i złożenie wniosków o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla całego projektu. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 roku.

Budowa trasy ma być współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.